Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

fællesdyrkning af vegansk spiritualitet?

 

Filosofi, Etik & Religion

horng_
Forum-indlæg: 12
Område: Ikke oplyst
Dato: 24/9 2017 00:46

Kendskab til steder i København og nord for hvor der samarbejdes om vegansk spiritualitet?

-- Fællesmeditation
-- Bevægelseskunst
-- Grupper
-- Fællesbøn

Vegansk er minimumskravet!
Aros
Forum-indlæg: 861
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 24/9 2017 21:55

Hvad er vegansk spiritualitet? . Jeg kender kun til et buddhistisk center i KBH, men der er ikke krav om at man skal være veganer, selvom nogle af dem der kommer der er det. Grunden til at jeg spørger hvad vegansk spiritualitet er, er fordi at der jo er veganere der er kristne, budhhister, hinduer, ateister osv. Skal det være en multireligiøs eller ikke-religiøs spirituel forening/center? Hvis det du leder efter ikke findes, kan du måske starte et sted selv :)
LuckaÆblet
Forum-indlæg: 74
Område: KBH
Dato: 12/4 2018 08:24

Hvis man er kristen, så har jeg hørt om Adventistkirken, som er en gren indenfor kristendommen, hvor man forstår Bibelen som at det er meningen at vi skal spise vegetarisk eller vegansk. Jeg har endnu ikke været der, men når de holder fællesspisninger, så er maden vidst altid som minimum vegetarisk, og hvis de ved at du er veganer, så er jeg ret sikker på at de sørger for at der er noget til dig. Det vil i hvert fald være god kristen skik. Jeg forestiller mig, at det er ud fra skabelsesberetningen, at de er nået frem til konklusionen, for der er ingen tvivl om blandt kristne, at vi er skabt som plantespisere. Der er dog kun få der mener at det stadigvæk giver mening at praktisere, men en stor del af Adventistkirken er altså nogle af de få.

Ja nu ved jeg godt at tråden her er halvgammel, men det kunne jo være at andre kunne bruge informationen :)
oxhue
Forum-indlæg: 1
Område: Ikke oplyst
Dato: 23/5 2019 15:17 | Indlæg redigeret den: 26/6 2019 23:35

Its really hard to leave.. o.O