Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Er Damark ved at rådne op?

 

Politik

Sider: 1 2 3 > >>
Benjamin
Forum-indlæg: 666
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 30/10 2015 12:25 | Indlæg redigeret den: 30/10 2015 14:34

Først var der den George Bush liderlige Anders Fogh regeringen med deltagelse i Irak krigen. Plus en ulækker Lene Espersen der strammede rusmiddelpolitikken, normalisering af Christiania og så var de medskyldige i at landet ikke klarede sig særlig godt op til finanskrisen.

Derefter den social demokratisk ledede regering som skuffede stort, og op til valget næsten lignede DF.

Og nu Lars Løkke + Inger Støjberg som fuldstændigt ødelægger Danmarks omdømme i hele verden og skaber endnu mere ulighed indenrigspolitisk.

Så er der Tibet sagen, psykiatrien, kødproduktion, pelsindustri, jantelov og den indgroede småracisme dem der stemmer på dansk folkeparti må besidde, formoder jeg...

+ Alt det andet crap jeg ikke lige kan komme i tanke om...

Kan ikke se det store håb for at det bliver bedre :(

Selv vil jeg forsøge at tage ud og finde et andet land som jeg ikke skal skamme mig over..

Hvad gør I andre? Er i optimistiske i forhold til at det her land skal blive et bedre sted eller hvad mener I?

Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Område: Århus
Dato: 30/10 2015 14:48

Naturen, randzoner, kystbebyggelse, er de ting der lige popper op i mit hoved... :(
dann
Forum-indlæg: 206
Område: KBH
Dato: 30/10 2015 16:05

Selv vil jeg forsøge at tage ud og finde et andet land som jeg ikke skal skamme mig over..
Skal man ikke være ret nationalistisk indstillet for ligefrem at skamme sig over et land, hvis linie man ikke går ind for? I øvrigt er den danske racisme vel hverken værre eller bedre end for 25 år siden, hvor det også var socialdemokrater, der var foregangsmænd på det punkt: http://www.gegenstandpunkt.com/dansk/madsen1.htm
Serenity
Forum-indlæg: 1702
Område: Nordjylland
Dato: 30/10 2015 18:14 | Indlæg redigeret den: 30/10 2015 18:15

Det er vel også muligt, at folk som stemmer på DF ikke ønsker svenske tilstande?
https://majorityrights.com/weblog/comments/muslim_rape_wave_in_sweden/

Danmark er et relativt godt land. Der er i hvert fald mange lande, som er værre at bo i. Der må være en grund(eller mange grunde) til, at vi er så lykkelige, som vi er.
Benjamin
Forum-indlæg: 666
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 30/10 2015 18:39 | Indlæg redigeret den: 1/11 2015 01:31

Hvis man betaler skat, er man vel medskyldig i hvad pengene bliver brugt til. At hjælpe flygtninge eller sætte annoncer i arabiske aviser med beskeden hold jer væk. At bombe eller udføre humanitær bistand.
Hvis man er i udlandet, er det noget af det første man bliver spurgt om vel hvor man kommer fra, skal man så sige danmark eller skal man lyve og sige Sverige eller andet?

Ja den danske natur er smuk, især når bladene springer ud og vores pindsvin vågner <3

Men bevaringen af naturen er vidst desværre ikke vægtet så højt som du hentyder Ulrik..

Kunne godt tænke mig at slå halvvejs rødder i et andet land.

Det eneste man kunne sige godt om danmark er vindenergi men hvor mange % vedvarende energi er vi oppe på? Norge er til sammenligning 99% forsynende med vandkraft og har mange flere elbiler end dk hvor den nye regering nu vil sætte afgifter på, det Elon Musk kritiserede. Samt nedjustere klagemålene.

Vi har en storebæltsbro vi vidst var stolte af engang, mener der blev lavet en sang om det af humleriderne? :D
dann
Forum-indlæg: 206
Område: KBH
Dato: 30/10 2015 19:42

Benjamin:
Hvis man betaler skat, er man vel medskyldig i hvad pengene bliver brugt til. At hjælpe folk i nød eller sætte annoncer i arabiske aviser. At bombe eller udføre humanitær bistand.
Jeg erindrer ikke at være blevet spurgt om, hvad jeg gerne vil have, at min skat bliver brugt til. I Cuba blev jeg engang spurgt om, hvorfor danskerne var gået med til at gå i krig i Irak. De havde svært ved at forstå, at jeg selv og andre almindelige danskere ikke på noget tidspunkt var blevet taget med på råd.
En valgt poliker er kun bundet af sin samvittighed. Det er til og med politikernes grundlovsfæstede ret: Når de først har fået magten, tilhører den dem de næste fire år. Vælgerne har gjort deres pligt og overladt afgørelserne til dem:
§ 56 Folketingsmedlemmerne er ene bundet ved deres overbevisning og ikke ved nogen forskrift af deres vælgere.
http://www.grundloven.dk

På valgaftenen plejer politikerne derfor også at fortælle, hvad de vil gøre med det "mandat", som de har fået af vælgerne for de næste fire år, hvilket for vælgerne tit kommer som en overraskelse. Det hjælper dog ikke noget at skrive til "sin" folketingskandidat og fortælle, at det egentlig ikke lige var det, man havde tænkt sig, da man afgav sin stemme …
Eller som en komiker sagde engang i forbindelse med et valg: Når man har afgivet sin stemme, har man ikke mere at skulle have sagt!
reli
Forum-indlæg: 251
Område: Midtjylland
Dato: 30/10 2015 20:03

Jeg kommer fra et andet land (Tyskland) og har nu boet i Danmark i snart 30 år og ja, Danmark er blevet værre i den tid. Mens danskerne var kendte for at være afslappede, tolerante og fredelige, er de nu kendte for at være småracistiske, nationalistiske og krigsliderlige. Den gang reagerede tyskere, når jeg fortalte at jeg er bor i DK med "Hvor dejligt, der kunne jeg også godt tænke mig at leve", nu siger de "Hvordan kan du holde det ud?".
Det er virkelig meget sørgeligt! Jeg kan på mange måder stadig godt lide Danmark og danskerne, så at se, hvordan det har forandret sig, gør mig ondt.
Jeg er enig i, at Danmark er et godt land at leve i - for danskerne (også for tyskere...), men for ikke europæere, dyr og natur er det efter min mening et elendigt land og det bliver værre.
Men løsningen er nok ikke at flytte, men at prøve, at påvirke det sted, man lever på, i den rigtige retning.

Zhcoop
Forum-indlæg: 723
Opskrifter: 10
Område: Sjælland
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 30/10 2015 20:07

Tjah, man kan vælge at se på de lyse sider og de mørke sider. De mørker sider synes jeg er klart fremtiden i dk lige pt og har været generelt siden 2001 - vi er alt for meget under USA's kontrol og politisk set tager det en grim drejning mod politistat og andre ubehagelige tilstande. Jeg kalder det vi lever under lige nu militærdiktatur, for folket bliver ikke spurgt om vi skal gå i krig eller købe kampfly til milliarder af kroner, og det ser jeg bestemt ikke som et fredeligt demokrati. Så politisk set er det en temmelig tosset tilstand vi befinder os i med bilderberg, krig, nedskæringer, mørklægning, fremdriftsreformer osv.

Jeg synes der er mange der har gode og lyse idéer til hvordan man kan gøre det bedre. Desværre er det ikke dem der kommer i mediernes søgelys, og derfor ikke kommer ud til folket. Medierne sender propaganda for at holde fast i dualismen, så der opstår en skævvridning og kommer i alle situationer et "os" og "dem" - der er konstant kamp/kaos og man får ikke ro eller tid. Derfor jeg har valgt at afskaffe tv'et og søge information online, når jeg har lyst til at høre om hvad der sker i verden. Det er en befrielse at leve uden tv.

Jeg synes Occupy bevægelsen var lille i dk, men der var mange gode initiativtagere som har valgt at fortsætte med at udvikle deres idéer. Jeg håber blot at flere og flere vågner op fra x-faktor, paradise hotel, den store kagedyst osv, og finder ud af hvad der i virkeligheden foregår i vores lille land og verden omkring det.

Der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget - nu må det snart være så ringe at folk bliver nødt til at konfronteres med et system der er pilråddent.

Tanke boksen, De Visionære, Den Grønne Revolution (cannabis), Hampepartiet, Alternativet, Naturpartiet samt mange andre initiativer der er værd at få boostet og sat mere i spil - så kan det være vi kan se en lysere fremtid i møde.
Djivar
Forum-indlæg: 99
Område: KBH
Dato: 30/10 2015 20:10

Der er mange ting galt i Danmark, og det virker ikke til, at det bliver bedre.
Men samtidig synes jeg ikke, at der er et andet land, der kan give alt det, vi får med vores skat: gratis hospitalsophold, fri uddannelse, ældrepleje osv.
Selv om forholdene langt fra er optimale, så er det ikke desto mindre det, vi får.

Jeg tænkte på et tidspunkt, at Sverige måske var et land, jeg ville flytte til... men de har meget større problemer med racisme end, vi har.
USA er helvede.
Tyskland er, som jeg har forstået det, temmelig præget af, at man skal kunne ordne tingene selv (?) - og de har også problemer med øget racisme og racisme i værre grad end i Danmark.
England virker til at være virkelig konservativt.
... og jeg kunne næsten blive ved.
Jeg har overvejet at tjekke Finland ud - hvis nogen ved, hvordan Finland er, så skriv endeligt ;)

Før man pakker sine tasker og flytter væk, så synes jeg, det er vigtigt, at man har gjort sit bedste for at give Danmark en bedre fremtid.
Os i Danmark er ret gode til at brokke os og indordne os, så vi går ikke ud og forlanger, at der sker ændringer. Et par demonstrationer gør ikke specielt meget - især ikke når det kun er en gang imellem.
Benjamin
Forum-indlæg: 666
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 30/10 2015 20:46 | Indlæg redigeret den: 31/10 2015 19:18

Findland var også et godt bud, der skulle også være smukt, men for koldt til min smag om vinteren tror jeg, selvom nordlys ville være fedt at opleve! Er en 1/4 finlænder 1/4 dansker 1/4 tysker og 1/4 spaniol. Men født i dk..
Har ikke været i Findland endnu. Har ellers været en del ude at rejse som lille med mine forældre..
Har gode minder om både Norge + Spanien, Portugal, Marokko mm.
Tror jeg vil forsøge at se hvordan det er at være portugiser. Der har de i det mindste legaliseret alle rusmidler med stor succes. Må også være muligt at få en del solenergi der. Ved ikke så meget om deres udenrigspolitik, men den er nok ikke værre end dk's?
Og så er der nogle fantastiske strande og en flot natur!
Serenity
Forum-indlæg: 1702
Område: Nordjylland
Dato: 30/10 2015 22:40 | Indlæg redigeret den: 30/10 2015 22:40

Racisme er vist ikke det største problem i Sverige
The Gatestone Institute says, “Forty years after the Swedish parliament unanimously decided to change the formerly homogenous Sweden into a multicultural country, violent crime has increased by 300 percent and rapes by 1,472 percent.
http://www.allenbwest.com/2015/10/mainstream-media-wont-tell-you-why-sweden-is-now-rape-capital-of-the-west/
Benjamin
Forum-indlæg: 666
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 31/10 2015 04:18 | Indlæg redigeret den: 31/10 2015 18:37

Det var noget af en konklusion. Synes ikke dine tal i sig selv siger så meget Serenity.
Men at forandring er svært er nok ikke helt usandt. Dog er det sådan verden går. Tiden står ikke stille, selvom danskerne gemmer hovedet under puden, på trods af at vi var medskyldige i at destabilisere Mellemøsten yderligere, og nu tørrer flygtningene af på Sverige..
dann
Forum-indlæg: 206
Område: KBH
Dato: 31/10 2015 11:36 | Indlæg redigeret den: 31/10 2015 11:39

Serenity:
Det er vel også muligt, at folk som stemmer på DF ikke ønsker svenske tilstande?
https://majorityrights.com/weblog/comments/muslim_rape_wave_in_sweden/

Jeg har ikke kunnet finde de påståede tal – men det vil vel kun bestyrke konspirationsteoretikerne. Jeg er måske tilbøjelig til at være ret skeptisk over for en artikel af en ærkekonservativ "Guardian of the Republic", og det gør det ikke bedre, at hans kommentatorer ser ud til at foretrække bevæbning som løsning på det angivelige problem! :-)
Det kunne evt. tænkes at være løgn eller misforståelse af svensk statistik! De nyere tal ser ud som følger.
På den ene side:
Sverige har den högsta frekvensen av rapporterade våldtäkter i Europa och en av de högsta i världen. I Sverige ökade antalet rapporterade våldtäkter per 100 000 invånare med 170 % åren 2004 till 2011. https://sv.wikipedia.org/wiki/Våldtäkt#Sverige_2

Men på den anden side (samme sted!):
Antal polisrapporter om våldtäkt och antal lagförda i Sverige
UNODC:s definition: “Våldtäkt” betyder här samlag utan medgivande
1975 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013

Totalt antal rapporter:[79]
2235 2261 3787 4208 4749 5446 5937 5960 6532

Rapporter per 100 000 invånare:[79]
25.0 25.2 41.9 46.3 51.8 59.0 63.8 63.5 69.2

Antal lagförda:[80]
109 132 153 216 227 217 262 256 204 168 171 178
(Tallene er nemmere at læse, hvis man følger linket! dann)
Brottsförebyggande rådet (BRÅ) hävdar att det inte är "möjligt att bedöma och jämföra de faktiska nivåerna av våldsbrott ... mellan länderna", men att ökningen i Sverige till stor del förklaras av förändringar i sexualbrottslagstiftningen som trädde i kraft den 1 april 2005 som innebar en bredare rättslig definition av våldtäkt än i andra länder med lägre krav på tvång, och även inkluderar vissa brott som tidigare klassificerades som sexuellt utnyttjande. Dessutom har polisen börjat registrera alla misstänkta och upprepade våldtäkter med separata polisrapporter. BRÅ hävdar att jämförelser baserade på offerundersökningar placerar Sverige på en genomsnittlig nivå bland europeiska nationer. https://sv.wikipedia.org/wiki/Våldtäkt#Sverige_2
Se også: https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Område: Århus
Dato: 31/10 2015 12:34 | Indlæg redigeret den: 31/10 2015 12:34

Ja den danske natur er smuk, især når bladene springer ud og vores pindsvin vågner <3

Jeg havde en lille familie på min terrasse her i sensommeren. En mor og to unger, åhhh de var så søde! <3 :) Det er en af de arter der klarer sig rimelig godt uden natur, i haver og lignende, hvis vi bare lige kunne lade være at forgifte dem... :(

Jeg må erkende at jeg ikke går ret meget op i hvordan vi mennesker behandler hinanden indbyrdes på tværs af lande og kulturer og så videre. Jeg ser naturen (og de vilde dyr) som den store taber, den absolut svagest stillede og mest undertrykte. Og ikke kun her i landet. Kun på grund af os mennesker. Det er i mine øjne meget vigtigere end vores små interne skærmydsler.
Serenity
Forum-indlæg: 1702
Område: Nordjylland
Dato: 31/10 2015 15:03 | Indlæg redigeret den: 31/10 2015 15:14

For lige at vende tilbage til emnet igen, så synes jeg ikke, at Danmark er ved at rådne op. Vi har et godt system, hvor man kan få en gratis uddannelse(som så ikke er gratis alligevel, da man betaler for det over skatten), og oven i købet kan få løn for at studere i form af SU. Vi behøver heller ikke at bekymre os om regninger fra lægen, når vi er syge, og vi er et meget rigt og fredeligt land sammenlignet med mange andre lande. Det er nok heller ikke uden grund, at vi har været kåret som verdens lykkeligste land. Hvis man ikke har det godt i Danmark, så tvivler jeg meget på, at det hjælper at flytte til et andet land.
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 31/10 2015 15:46

Der er mange ting i danmark som er bedre end i mange andre lande, men det betyder ikke nødvendigvis det hele er godt, bare mindre dårligt. Vi har mange gode ting som vi kan være glade for og stolte af. Men jeg er ikke så stolt af mit land som jeg har været, synes der er mange ting der går den forkerte vej og fører Danmark i en retning jeg ikke har det godt med. Det handler om alle de nedskæringer i vores velfærdssamfund og det handler om den måde vi behandler andre mennesker, både dem der altid har boet her og dem der kommer til. Der er en holdning til mennesker som jeg ikke bryder mig om, og det synes jeg er den største trussel for Danmark.Jeg forstår ikke at man absolut skal betragte andre landes befolkninger som en trussel og jeg forstår ikke at man kan give køb på værdier som mangfoldighed, rummelighed, imødekommenhed og hjælpsomhed, det jeg altid har betragtet som danske værdier som jeg var stolt af, og så samtidig sige man kæmper for at bevare de danske værdier??
Aros
Forum-indlæg: 861
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 31/10 2015 20:30

I min levetid har den værste statsminister nok været Poul nyrup. Fogh var nok den bedste vi har haft i min tid. Har svært ved at se det gode eller gavnlige ved rusmidler. Så Christinia for første gang sidste år, og fandt ikke noget positivt eller bevaringsværdigt ved det sted. Danmark er et af de lande der blev mindst ramt af finanskrisen, som de fleste vel ved.

Har aldrig været specielt stor fan af Lars løkke, men jeg tror nu stadig Dk har et rimeligt godt omdømme i verden.
Det med Tibet sagen er pinligt, og rent faktisk noget jeg mener er skadeligt for landet omdømme. Her er Amerikanerne mere modige til at stå ved deres værdier, selvom de bliver beskyldt for kun at tænke på penge og olie, så ved jeg at vi aldrig vil komme til at se et lignende knæfald for de kinesiske kommunister fra amerikansk side. Lad os stå ligeså fast for ytringsfriheden når det gælder tibet, som når det gælder hvad og hvem man har lov til at tegne. Men at politiet i dk prøver at stoppe fredelige demontrotioner er fuldstændig uacceptabel, og må aldrig ske igen.

Hele problemet med psykiatrien er at det primært er symptom behandling. Problemet med psykiatrien kan derfor ikke løses, fordi psykiatrien i sig selv er problemet. Psykologisk behandling, ændring af livsstil osv tager måske længere tid, men er en permanent løsning.

Pelsindustrien bør vel bare være forbudt?, der er jo ingen grund til det. Kan man ikke både få tasker, sko, tøj osv der fuldstændig ligner og føles som skind, læder og pels uden at være det? . Kødindustrien, ja her mener jeg man bør fremhæve at det rent faktisk er sundere at være veganer. At man som veganer er gladere, sundere, har mere energi osv. Så tror jeg empatien for dyrene kommer bagefter. I dag prøver vi at gøre det omvendte og det ser ikke ud til at virke. Her mener jeg at folk som John mcdougall kan gøre en virkelig positiv forskel

Hvordan jantelov hænger sammen med DF forstår jeg ikke lige. Men jeg tror Janteloven allerede er på vej ud. Mange unge i dag under 30 virker ikke til at være påvirket af den

Selv kunne jeg godt tænke mig at dk havde et varmere klima ;-) , men politisk, kan jeg da sagten komme i tanke om værre steder, f.eks kina, korea, syrien, Iran, irak, Afganistan, Egypten, Afrika, tja stort set det meste af den ikke vestlige verden. At tale om at dk er så forfærdelig virker mærkeligt, når vi har en verden, hvor mange lande stadig henretter sine egne borgere, undertrygger kvinder, benytter sig af afstraffelsesmetoder som stening osv. Hvor det er ulovligt at være uenig med regeringen, og du kunne blive fængslet for mindre end det du har skrevet her. Hvor det er kriminelt at have den "forkerte" religion , sexualitet eller politiske holdning.

Danmark er ikke perfekt og der er ting der kan gøres bedre, men jeg ville nu stadig placere dette land på en top ti list . Ironisk nok er Christiania netop et symptom på netop nogle af de mange ting vi skal gøre bedre, så folk ikke ryger, drikker og æder sig ihjel for at fylde et indre tomrum og bygge "alternative" samfund, fordi de ikke synes de passer ind i det omgivende samfund.

Kunne ikke forestille mig at forlade landet permanent, men vil bestemt ofte søge til varmere kyster, for damn hvor er det æv med klimaet om vinteren
Benjamin, jeg tror ikke alle oplever det sådan. Jeg sad for et par måneder siden i toget, og faldt i snak med en Syrisk mand, som jeg tror kunne nedbryde manges fordomme både hos dem på ventrefløjen og højrefløjen. Han talte næsten flydende dansk efter kun 1 år, var kristen, ikke muslim, spillede fodbold(bare dette ville gøre ham mere dansk end mig i nogles øjne), kunne lide danmark, havde en t-stirt på med et amerikansk flag og en motorcykel på, og talte om et videreuddanne sig efter sprogskolen. Klappede den hund jeg passede Og hans famile bestod ikke af 100 mennesker med fætre og kusiner, men af hans kone og 1 barn. Jeg oplevede ikke at han havde et dårligt indtryk af danmark, hverken før eller efter han kom her. Og har heller ikke oplevet det fra nogle andre. Hverken i eller udenfor dk

Hvis jeg er i udlandet vil jeg selvfølgelig sige jeg er fra dk ja, ligesom jeg har gjort alle andre gange jeg har rejst. Har aldrig mødt nogle der sagde åh nej ikke dk. Derimod oplevede jeg at næsten alle andre turister sidst jeg var i grækenland reagerede negativt på de turister der sagde de var fra Israel. Grækerne havde klassiske antisemiske holdninger til Israelerne, og de andre turister fra norge, sverige, holland osv, reagerede med de typiske negative holdninger som medierne har lært dem de skal have, for at vise at de støtter pælistinenserne osv. Uden selvfølgelig at gide at høre på hvad den enkelte israeler faktisk mener og står for.
Den slags har jeg aldrig oplevet som dansker og har aldrig hørt om nogle andre danskere der har oplevet det.

Reli, siden du har været her i 30 år, må der jo være noget du kan lide ved dk?, det er jo da tros alt mere end bare et par dage .Ellers er tyskland jo tæt nok på, til at det er let nok at komme tilbage, og tyskland er jo ikke præget af krig eller andet der gør det umuligt eller så meget som bare besværligt at vende tilbage. Du må også kende nogle andre tyskere end mig, for en af mine venner er tysker, og er jævnligt i tyskland og besøge familie osv, og der er hvad jeg ved ingen der spørger ham "Hvordan kan du holde det ud?". Og selvom jeg er modstander af kollektiv historisk skyld, så er det også bare mærkeligt at høre en tysker sige at danskerne er småracistiske, nationalistiske og krigsliderlige, når man tager tysklands historie i betragning og det faktum at det i dag er et af de lande der har flest hatecrimes i nordeuropa, og størst tilslutning til ikke-demokratiske højreorinterede partier. Men derfor er der jo ingen der taler om det står VIRKELIG VIRKELIG skidt til i tyskland og bliver VÆRRE og VÆRRE, for det gør det jo generelt ikke, og det gør det heller ikke i dk. Der er problemer, som i andre lande, hverken mere eller mindre, og de kan løses.

Djivar, hvad jeg har hørt om Finland er at det ikke har mange af de nævnte problemer, men at det også er et røvkedeligt land. Kan dog ikke selv udtale mig, da jeg ikke personligt ved meget om Finland, og har heller ikke været der. Men ja, Sverige er et regelrytter land, hvor de bl.a vil bestemme hvor og hvornår man må købe ting, de har meget større problemer med racisme end, vi har som du også nævner. USA, ja hvor starter vi, få rige, mange fattige, betal selv din for din lægebehandling eller dø.
England er kendt for at være konservativ ja. Hvis man gerne vil have et land der har velfærd, er frit, demokratisk og samtidig er åben for alternative samfund som christiania og fri stoffer osv, så er Holland vil det der kommer tættest på det ideelle for en.

Benjamin, tror du at du evt føler dig rodløs og har svært ved at finde ud af hvor du hører til fordi du har så mange forskellige rødder, nærmere end fordi du er frustreret over en bestemt politik?. Jeg ved en del om psykologi, og det er det jeg opfanger fra det du skriver.

Jeg synes ikke det giver mening at være stolt eller skamfuld over sit land, fordi man kun kan stå til ansvar for sin egen adfærd og jeg valgte ikke at have danske forældre, ligesom en anden ikke har valgt at deres forældre var spaniere, Pakistanere eller andet. Og jeg tror ikke på kollektiv skyld eller ansvar. Derfor kunne jeg heller ikke have dårlig samvittighed hvis mit land havde et kommunistisk diktaturisk styre, en Islamisk diktaturisk stat, en facistisk regering eller hvad ved jeg, så længe jeg ikke selv støttede denne, ville min samvittighed være ren. Men nu har vi jo en demokratisk stat, og det hele går sådan set meget godt, så som helhed, synes jeg ikke der er nogen grund til at græde snot ;-)
Benjamin
Forum-indlæg: 666
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 31/10 2015 23:39

Vores pindsvin har også fået to unger, tror de er gået i hi i et hjørne af vores terrasse :)



Hyggelige små diskrete nyttedyr <3

Synd at jeres ikke klarede den Ulrik. Hvordan blev de forgiftet?
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Område: Århus
Dato: 1/11 2015 07:15

Det var ikke 'mine' der blev forgiftet, jeg tror de har det fint, de ligger måske også i dvale på min terrasse nu. :) Det var mere generelt at der har været så meget snak om at der dør mange af dem, fordi folk bruger gift mod dræbersnegle, som pindsvinene så spiser og dør af.

Dræbersneglene er jo også blevet en del af 'Danmark'. Fordi vi har fået dem indslæbt når vi flytter alt muligt rundt over store afstande med vores import og eksport og rejser. Det er sket masser af gange med masser af arter rundt om i verden, al den trafik gør stor skade, også på alle mulige andre måder. Nedkørte pindsvin har vi f.eks. nok alle set... :/
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Område: Århus
Dato: 1/11 2015 07:18

See, hvor sødt. :)


Sider: 1 2 3 > >>