Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Mangel på aktivitet, på trods af nye brugere

 

Siden

Sider: << < 1 2
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 17/7 2016 15:19

Jeg er så bruger på både siden her og Facebook, og har det ganske fint med det :) ;)
Dennis_Laursen89
Forum-indlæg: 207
Område: KBH
Dato: 17/7 2016 21:01

@Serenity:
Jo, helt bestemt. (problematikken omkring ophavsret, overvågning, at ting ikke slettes når de slettes, osv. osv., er også noget jeg finder problematisk ved Facebook)
Men at bruge Facebook til at koordinere arrangementer, er håbløst. Hvis man skal arrangere noget vigtigt, er man altså nød til at gøre det på den gammeldags manér, for at være sikker på, at folk møder op. Og dog... Måske er hele mødementaliteten i Danmark bare blevet så rådden, at end ikke koordinering udenom Facebook kan rette op på det. Det er vist bare blevet acceptabelt, at brænde folk af...
Serenity
Forum-indlæg: 1702
Område: Nordjylland
Dato: 18/7 2016 14:46

Er overvågning nu også så stort et problem? Jeg synes det er fint hvis de har et program som tjekker min chat for indikationer på et kommende terrorangreb eller lignende, da jeg ingen planer har om at gøre sådan noget. Mht. at slette ting så er det nemt nok at gøre det. Man skal bare gøre det fra et bestemt sted(tror det er aktivitetsloggen). Så skulle det gerne være slettet permanent. Mht. ophavsret må man bare lade være med at dele noget som man ikke vil have bliver delt videre.
Dennis_Laursen89
Forum-indlæg: 207
Område: KBH
Dato: 18/7 2016 20:58

Overvågning kan, og vil blive misbrugt. Facebook vil give MfS/Stasi våde drømme.
Serenity
Forum-indlæg: 1702
Område: Nordjylland
Dato: 19/7 2016 11:52

Det er vel ikke værre end at danske borgeres internetvaner bliver registreret og gemt i 5 år.
Dennis_Laursen89
Forum-indlæg: 207
Område: KBH
Dato: 19/7 2016 12:12

Nej, det hele er skidt.
Serenity
Forum-indlæg: 1702
Område: Nordjylland
Dato: 19/7 2016 13:20

Ja hvis man har noget at skjule.
Mic
Forum-indlæg: 206
Område: KBH
Dato: 19/7 2016 16:00

Jeg kommer ellers aldrig på Østerbro, men for et halvt år siden var jeg der en enkelt gang. Jeg brugte mit Dankort i bydelen. Et par dage efter var der på mine google søgninger annoncer fra firmaer/butikker på Østerbro......

Det er ikke så meget et spørgsmål om at have noget at skjule overfor myndigheder el. lign. Men med de forskellige informationer der indsamles om en person, jo nemmere er det at få tømt sin bankkonto, opleve falske profiler af en selv på div. sociale sider eller at en anden f.eks. tager ens identitet for at købe ind -mens man selv får regningen:

https://taenk.dk/test-og-forbrugerliv/digitale-tjenester/beskyt-dit-cpr-nummer/saadan-foregaar-identitetstyveri

http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/internet/ECE2007009/identitetstyveri-lizl-fandt-sit-billede-paa-en-andens-facebookprofil/

Hvis vi bare holder os til identitetstyveri, så går det ud over flere og flere:

http://www.dr.dk/nyheder/indland/identitetstyveri-rammer-naesten-50000-hvert-aar

https://www.version2.dk/artikel/identitetstyverier-i-danmark-er-mere-end-fordoblet-paa-et-aar-75936

Det er ikke blot psykisk meget ubehageligt, men hamrende besværligt at rede trådende ud og rense sit navn.

Dennis_Laursen89
Forum-indlæg: 207
Område: KBH
Dato: 20/7 2016 20:58

Én ting er i hvert fald sikkert: Nogen har for stor tiltro til autoriteter...
Aros
Forum-indlæg: 861
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 27/7 2016 16:37

Om facebook og internettet

Truth about facebook:



What Facebook and Google are Hiding from the World:



Mark zuckerberg der grundlagde facebook prøver at fremstille sig selv som en flink, lidt stille, genert ,nørdet og uskyldig type. Jeg er overbevist om at det er ren skuespil. Her er et indblik i den sande mark zuckerberg:

Mark Zuckerberg (grundlæggeren af facebook) interview:



5 Darkest Facebook Secrets:



CIA og facebook:



På et tidspunkt kunne man heller ikke slette sin facebook profil, kun deaktivere den. Det er i sig selv ret bekymrende ikke at kunne slette sin profil helt, men det krævede også at facebook blev lovmæssigt tvunget til at ændre det, før de gjorde det muligt helt at slette sin profil. Det blev så dog gjort så besværligt at der blev lavet instruktions vidoer på youtube om hvordan man slettede sin profil, fordi Mark bevist havde gjort det meget besværligt at slette sin profil at de fleste ikke kunne finde ud af det uden hjælp.

Folk bruger nu så meget tid på at sende sms´er og tjekke deres facebook og de ikke kan koncentrere sig om en samtale med det menneske de rent fysisk er sammen med. Og man kunne forstå det hvis det kun var teenagere og unge i 20´erne, men jeg har måtte droppe bekendskaber med folk i 30´erne og ældre, fordi de ikke kunne logge af. Jeg er måske sart, men gider ikke bruge tid på en der først bruger 10 min på at sms, så 2 min samtale med mig, og derefter 10 min på at tjekke facebook, tjekke om butikken de skal hen i senere sælger det de skal bruge, og så ringe en op og have en 20 min samtale med en anden om at de ikke har tid til at tale lige nu. Facebook osv hjælper folk til at have flere overfladiske forhold der ikke betyder noget og ædelægger ens nære og virkelige forhold. Hvorfor spørger ingen sig selv hvad pointen er i at friende en man gik i klasse med for 20 år siden, men ikke har set siden og heller ikke havde noget til fælles med den gang. Det er også nået dertil at folk tror at jeg er sure på dem hvis der går mere end 10 min før jeg svarer på en sms, fordi man i dag forventer at folk skal svare med det samme uanset om man er på arbejde, i biografen eller andet. Hvorfor der gik 3 timer før jeg svarede?, fordi jeg glemte tiden i den interessante samtale jeg havde med det virkelige menneske der sad foran mig.

Jeg har en alm mail adresse, hvor jeg en sjælden gang imellem sender en mail til en ven med et link til en hjemmeside jeg synes de skal se, eller skriver en længere besked, der er for lang til at sende i en sms, men facebook skal jeg aldrig have

Facebook Documentary:




Kom ud af facebook og oplev den virkelige verden. Eller sagt på en anden måde:


Serenity
Forum-indlæg: 1702
Område: Nordjylland
Dato: 4/8 2016 09:11 | Indlæg redigeret den: 4/8 2016 22:55

Nej nej nej neeeeej! Sig det er løgn. Det kan da ikke passe at google forsøger at tilpasse deres produkt til den individuelle bruger så der er større sandsynlighed for at den person finder hvad personen søger og får reklamer som er mere relevante for en. Det må stoppes! :D

Mht. den kritiserede undersøgelse som facebook hjalp med at lave, kan jeg ikke se det store problem, og det gælder også hvis jeg er en af dem som blev udsat for eksperimentet, hvilket der nok ikke er så stor sandsynlighed for, da de nok har fokuseret på engelsktalende personer. Jeg håber bare at de fik nogle brugbare data.

Det er måske korrekt at man har overfladiske forhold til mange på facebook men det må da være bedre end slet ikke at have et forhold til de mennesker, og rigtigt godt for os der ikke har et socialt liv.

Og hvis man ikke gider at bruge tid på folk som har alt for travlt med at tjekke facebook og snakke med andre i telefonen mens man er sammen, så lader man da bare være med at bruge tid på dem. Større er problemet vel ikke? Alternativt kan man spørge dem, om det er fordi selskabet er for kedeligt, at de hellere vil sidde og kigge på en skærm. Måske endda fortælle dem hvor ubehøvlet det er.
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Område: Århus
Dato: 6/8 2016 10:37

Hvis jeg har nogle på besøg der begynder at telefonere/SMS'e/checke facebook, så gør jeg da bare det samme indtil de er færdige. :)
Aros
Forum-indlæg: 861
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 21/8 2016 21:01

Personligt har jeg ikke brug for reklamer til at fortælle mig hvad jeg har brug for. Det kan jeg godt selv finde ud af. Og det er nok også mere for at tjene penge. Det vil være ret naivt at tro at det kommer fra en ren uselvisk intention om at hjælpe andre. Mon ikke en håndboldspiller selv kunne finde ud af at skrive - køb håndbold, uden at få hjælp af google. Men okay, nogle har ikke noget imod reklamer. Jeg har selv et ingen reklamer tak skilt på min postkasse.

Hvis man ikke har et socialt liv, ville det så ikke være bedre at arbejde på at få et?, istedet for at erstatte det med facebook. Det kan jo aldrig give det samme alligevel. Man kan ikke høre den anden grine igennem facebook, eller give hinanden et smil eller et knus. Og hvis man ikke har et socialt liv, hvem ringer og skriver man så til? . Hvis man sender en sms til en så kender man vel personen..... :/

Man kan bare lade være med at bruge tid på dem der er på facebook, sms´er hele tiden osv, som jeg også skrev. Om det er et større problem, er jo relativt i forhold til hvad?, Jeg synes det er et problem at det sker overhovedet, for det er som du siger ubehøvlet.

Hej Ulrik, ja det kan selvfølgelig være en løsning i forhold til at have noget at lave imens. Men jeg tænker også at hvis begge parter, finder det mere interessant hvad andre de ikke er sammen med laver, hvorfor er begge parter så ikke sammen med dem istedet for? det jo op til folk selv, men det virker bare underligt på mig.
Serenity
Forum-indlæg: 1702
Område: Nordjylland
Dato: 21/8 2016 21:34

Jeg har heller ikke brug for reklamer. Jeg er så træt af dem at fjernsynet bliver slukket eller sat på lydløs i reklameblokkene. Jeg har også indstalleret adblock plus, hide my adblocker, qclean og ghostery som forhindrer en masse trackere i at blive loadet når man besøger hjemmesider. Men for dem som ser reklamer synes jeg da det er godt hvis de er så relevante som mulige.

Mht. at have et socialt liv så kan facebook ikke give det samme som at have have nære venner, men det er trods alt bedre at kunne skrive med folk end det er slet ikke at kommunikere med andre.
Turtle
Forum-indlæg: 7
Område: Vestjylland
Dato: 28/8 2016 08:49 | Indlæg redigeret den: 28/8 2016 08:57

Ja, hvorfor opretter man en ny profil på en side, hvor den seneste aktive diskussion handler om, at der ingen aktivitet er? Det gør man vel i håb om, at der en gang imellem sker lidt mere :p

Jeg er landet her ved at søge efter netop et forum for vegetarer. Og nu bringer i selv Facebook på banen - jeg er da medlem af et par grupper der, men alligevel søgte jeg efter et forum, hvorfor? Fordi Facebook er et fint sted til visse ting, men der er et par ting, det ikke fungerer til; debat og fordybelse er et par af dem.- Det går for hurtigt derinde og selve formatet er gearet mod kortere beskeder. Så derfor ville jeg finde et sted med et lidt andet tempo. Og derfor skræmmer det mig heller ikke, at der måske ikke kommer nye emner hver dag i et forum - det kan jo også være tegn på, at folk kun opretter emner, når de har noget at sige :)

Hvorfor folk så opretter sig helt uden at skrive noget, det ved jeg ikke (den gruppe falder jeg jo automatisk udenfor nu :D ) , men det kan jo være, at de bare fandt ud af, at de nok faktisk ikke havde noget at sige alligevel...

Men når alt det er sagt:
*rækker hånden op*
Hejsa, jeg hedder Claus og jeg lider af grøntsagsafhængighed.
Benjamin
Forum-indlæg: 666
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 28/8 2016 09:29

Hej Claus, velkommen til! Dejligt med en ny aktiv bruger :)

Kunne forestille mig at en del opretter en profil, for at få adgang til andres profiler, som man kun har når man er logget ind. Det kan være de søger med profilsøgning eller på anden måde ser nogen de gerne vil vide mere om, og eventuelt kontakte med en privat besked. Uden at have nogen speciel interesse i at deltage i forummet / tilføje opskrifter, eller andet vi andre kan se.
Kunne altså forestille mig at det er dating elementet ved siden de har interesse i, dem vi (de fleste) ikke hører noget fra. Men ved det ikke, er rent gætværk..

Har som sagt tænkt mig, at sende mails ud til samtlige brugere og invitere dem ind samtidigt, som forsøg på at få aktiviteten op igen. Håber det kommer til at virke. Ellers er det vel bare om selv at starte nogle flere debatter, og deltage i andres tråde. Mere aktivitet skaber mere aktivitet så simpelt er det vel ;)

Mht til overvågning synes jeg det var et ganske spændende oplæg til debat, kan være vi skal fortsætte i en separat tråd..?
Selv er jeg meget lidt begejstret for det, heldigvis er det ikke umuligt at være anonym på nettet. Det kræver dog at man sætter sig lidt ind i det..
Amanda Stampe
Forum-indlæg: 155
Opskrifter: 3
Område: Sjælland
Moderator
Dato: 28/8 2016 17:06

Velkommen Claus! Jeg lider også af grøntsagsafhængighed :)
AlwaysCarryABible
Forum-indlæg: 27
Område: Andet
Dato: 8/9 2016 21:33

Facebook = true creator and distributor of greatest FOMO-epidemic of all times.
(you didn't here it from me!)

Psykosen har ramt os.. altså alle andre end mig :D
- og så lige jer andre, der ikke marcherer facebook steppefladt.



/peace!
Sider: << < 1 2