Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvorfor spiser I plantebaseret?

Vegetarisme og omverdenen

Sider: << < 1 2
-Martin-
Forum-indlæg: 291
Opskrifter: 1
Område: Århus
Dato: 1/8 2013 14:47

Havde de grønne idealer med hjemmefra, men har selvfølgelig taget aktivt stilling i mit voksne liv - endda flere gange.
Siriris
Forum-indlæg: 6
Område: KBH
Dato: 12/8 2013 20:45

Jeg har egentlig aldrig kunnet lide andet kød end kyllingefilet, men er blevet "tvunget" til at spise det, da folk bare syntes at jeg var kræsen. Da jeg startede i gymnasiet begyndte jeg at lege med tanken om at blive vegetar bl.a. af etiske årsager, men kunne ikke lige overskue det. I foråret i 1.g var jeg så til en familiemiddag med min fars familie på en restaurant, hvor vi fik serveret en blødende lammebøf, som jeg slet ikke kunne spise, fordi jeg syntes det var så ulækkert. Jeg blev så ked af det, pinlig og vred over, at flere fra familien kiggede på mig som var jeg en kæmpe møgunge, at min mor faktisk foreslog mig at blive vegetar, da jeg fortalte hende om aftenen. Siden den episode har jeg været vegetar, og er det i dag dels af etiske årsager og dels, fordi det er det, som passer bedst til mig (og mine smagsløg ;) ).
Turpin
Forum-indlæg: 13
Område: Fyn
Dato: 12/1 2019 09:03

Mine forælde har aldrig spist kød, kun da de var børn. Så er opvokset med det og har det strålende med ikke, at være med til, at forkorte dyrs livsoplevelse. Dyr er jo vores brødre og søstre, bare på et andet udviklingstrin. Ville heller ikke turde, spise kød pga. bla. at man ikke ifølge "karmaloven" er beskyttet imod unaturlig død, overfald, ulykker i færdslen, og ved andre uheldige eller farlige situationer i det daglige. Hvis man lavede statistik over det, er jeg overbevist om, at vi ville kunne se, at kødsspisere kommer ud for mange flere ulykker mm. end dem der ikke spiser kød.
SimonEmil
Forum-indlæg: 75
Område: KBH
Dato: 19/1 2019 05:52

Jeg tog selv stilling for 4 år siden. Før det havde jeg levet vegetarisk en periode men for 4 år siden blev jeg veganer. Det har åbnet for en interesse for en masse andre emner som har at gøre med omtanke for hvordan man som forbruger påvirker verden. Det kan i læse lidt om på min hjemmeside https://www.blomsterbarn.dk hvis i har lyst.

Et års tid efter jeg selv blev veganer, mødte jeg min kæreste som også hurtigt blev veganer :)
Sider: << < 1 2