Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Sexisme tråden!

 

Filosofi, Etik & Religion

Sider: << < 4 5 6 7
Episk antilope
Forum-indlæg: 282
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 28/11 2011 20:12

Jeg synes det er klamt fordi jeg ikke ser sex som en vare. Meget simpelt.

Jeg mener bestemt at sexarbejdere bør have bedre vilkår! Hvis vi fik mere styr på det, kunne vi i længden komme trafficking til livs, som jeg virkelig synes er noget af det mest usleste man kan udsætte andre mennesker for. Sexarbejdere bør ikke udelukkes fra samfundet men være en del af det på lige fod med alle andre!

Jeg synes ikke man kan sammenligne det at tørre røv på andre mennesker med at sælge sit underliv som en vare. Jeg tænker at du refererer til hjemmehjælpere/plejehjemspersonale? Det eneste de laver er jo ikke at tørre røv hele dagen lang - det er blot en del af at den enkelte borger ikke ydmyges ved at gå og skide i bukserne.
longevitynow
Forum-indlæg: 709
Område: KBH
Dato: 28/11 2011 22:33 | Indlæg redigeret den: 28/11 2011 22:43

Kanin
Så penge er ulækre :D
jeg ser heller ikke sex som en vare så på det punkt er vi enige. Sex er en service. Nogle bliver betalt for det og andre gør ikke.
Episk antilope
Forum-indlæg: 282
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 29/11 2011 03:21

Sex er i min verden ikke en service.
VeganDread
Forum-indlæg: 34
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 29/11 2011 08:50


Kvoter: Ja det er fucking træls, at kvinder kommer i kvotesammenhæng til at fremstå som det svage led i dikotomien mellem mænd og kvinder, og at kvinder skal hjælpes på vej.
Først: Det opfodre til tanken om jv. Butler. Substansmetafysik. At man kan dele verden op i køn, og at køn har noget til fælles. (En slags indgroet essens). Det er træls, for jeg har sgu ikke mere til fælles med andre kvinder udover mine kønsdele, og det er et spinkelt grundlag for fællesskab (i min optik).

Aktion: Men når det er sagt. Så var jeg med til et oplæg af to studerende, som konkluderende i deres rapport, at årsagen til, at kvinder ikke blev valgt, skyldes, at mænd vælger mænd, og kvinder vælger kvinder. (når der skal udvælges chefer,bestyrelsesmedlemmer mm).
I den sammenhæng er det måske meget godt at indføre kvoter!

Aktion 2:Men vi er jo ikke kun mænd og kvinder. Vi er så meget mere.
Man kunne problematiserer dette, ved fx at kræve, at vi skal have flere venstre-håndet ind i bestyrelser. For de er i undertal og ikke repræsenteret! Det er dybt godnat, at blive ved med at indlejre kvinder og mænd i disse overordnet kasser/kategorier. Lad os bryde dem.
Men virkeligheden er: At det er ret svært, og små skridt er nok vejen frem.

Alt har fordele og ulemper. Kvoter er nedladende overfor BÅDE mænd og kvinder, og det skaber en yderligere modsætningsforhold mellem de to køn, og det opfodre til tanken om, at køn har en essentiel betydning, i form af bestemte handlinger. Fremfor at påvise, at køn er historisk, social konstrueret, og derved foranderligt!

Men samtidigt, kan det bryde den kæde af reaktioner( at vælge sit eget køn), og potentielt få flere kvinder ind i de \"bestyrelser/topposter\", og derved SENERE vise en gavnlig effekt, og så kan man potentielt begynde på noget mere radikal aktivisme.

Queer teoretisk tilgang: Ja det er sgu en proces som tager ret lang tid, og i øvrigt heller ikke er konstrueret til at \"passe\" ind i det kapitalistiske samfund. Det er faktisk mere eller mindre en modsætning til denne. Så i mit perspektiv, så ser jeg, at queer teoretisk tilgang til køn ikke kan implementeres direkte i det kapitalistiske samfund, og derved via den vej, få flere kvinder ind i de skide topposter.

Konklusion:
De to strategier skal fungerer sideløbende ! Og det er ikke kun kvinder som skal have plads i topposter, de skal forskellige etniske grupper, folk med lyserøde underbukser, folk som er kød spiser, folk som er veganer, folk som har fisk osv!
Men kvoter er efter min mening potentielt også gavnlige. Men skal blot være varsom omkring det!



longevitynow
Forum-indlæg: 709
Område: KBH
Dato: 30/11 2011 13:18

VeganerVampyr
Det er kun sexistisk hvis du kalder dem tøser :D
Episk antilope
Forum-indlæg: 282
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 1/12 2011 02:30

@VV, det er sjovt du spørger. Jeg var nede forbi HogM og fandt nogle utroligt lækre ammebh'er. Så lækre at jeg købte dem selvom jeg langt fra skal amme nogen - du siger bare til hvis jeg skal købe nogen med :O)
longevitynow
Forum-indlæg: 709
Område: KBH
Dato: 2/12 2011 18:26

Julen er en dejlig tid. Kvinderne er i køkkenet hvor de hører til og mændene hygger sig med at spise al den dejlige mad som bliver serveret for dem :D
Zan
Forum-indlæg: 387
Område: KBH
Dato: 5/12 2011 17:01 | Indlæg redigeret den: 5/12 2011 17:03

longevitynow, jeg går ud fra at alle dine sexistiske kommentarer herinde bare er for sjov og du ikke mener dem alvorligt. Jeg gad dog godt vide om du ville være lige så tolerant som folk er overfor dine kommentarer hvis nogen kom og lavede en masse specistiske anti-veganer kommentarer mod dig. Og hvis ikke, hvorfor du så forventer folk her i tråden til at være tolerante overfor dine kommentarer?
Episk antilope
Forum-indlæg: 282
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 5/12 2011 21:06 | Indlæg redigeret den: 5/12 2011 21:07

Ej helt ærligt.
Jeg er sgu aldrig blevet stødt af sådanne kommentarer! Min kæreste siger tit sådan nogle ting. F.eks "Dammit woman, go make me a sandwich" "Er du ikke i køkkenet? Kan du SÅ komme derud" "Jeg ærger mig mere og mere over at hustruvold er blevet ulovligt" "Lav lige noget mad, det er dit job" "Kvinder kan kun finde ud af at bruge ens penge".
Han griner når han ser de der gamle reklamer med "Don't worry honey, you didn't burn the beer", og forleden dag så vi et skilt hvor der stod "my wife says I never listen... At least I think that's what she said" og han synes det var hysterisk morsomt. Han har sat et skilt op i køkkenet til mig hvor der står "Queen of the kitchen".

Han siger det jo kun for sjov, og altid med et glimt i øjet. Hvis jeg virkelig følte det var et problem og sagde at det gjorde mig ked af det, så ville han ikke gøre det. Vi joker rigtig meget med det, og jeg er selv lige god om det.

Hver gang der er noget der skal løftes eller skrues så råber jeg "hallo, det er dit job" og nede i Netto siger jeg tit "Ja du er manden - det er dig der betaler og bærer varerne". Folk glor helt vildt, men altså.. Hallo. Hav lidt humor :)
longevitynow
Forum-indlæg: 709
Område: KBH
Dato: 5/12 2011 21:57

Zan
Jeg gjorde det i håb om at skabe lidt drama i mit kedelige liv. Jeg forventede at nogle fanatiske mandehadende feminister ville have en masse at sige men jeg tog åbenbart fejl :D

Måske vi en gang i fremtiden skulle fjerne alt hvad der gør mænd og kvinder forskellige så feministerne kan få deres drøm om et intetkønnet samfund hvor alle er 100 % lige opyldt :D
Zan
Forum-indlæg: 387
Område: KBH
Dato: 6/12 2011 01:52 | Indlæg redigeret den: 6/12 2011 02:50

@Kanin
Det er ikke rigtigt humoren jeg har et problem med. Det var kun modsætningen mellem ikke have nogen tolerance overfor speciecisme humor men at forvente tolerance angående sexisme humor som jeg syntes var lidt mærkelig.

@longevitynow
lol! Så var jeg nok den eneste mandehadende feminist som havde noget at sige om det :)
longevitynow
Forum-indlæg: 709
Område: KBH
Dato: 11/12 2011 07:12 | Indlæg redigeret den: 11/12 2011 22:02

Arrh for helvede da også. Folk vil have ærlighed men når man så er ærlig så er det heller ikke godt nok. :D

longevitynow
Forum-indlæg: 709
Område: KBH
Dato: 2/1 2012 09:23 | Indlæg redigeret den: 5/1 2012 11:15

Indlæg, eller del af indlæg, er slettet grundet strid med Vegetarkontakts retningslinjer.


Mvh

Moderatorerne på Vegetarkontakt
longevitynow
Forum-indlæg: 709
Område: KBH
Dato: 8/1 2012 04:31 | Indlæg redigeret den: 8/1 2012 04:36

Ej helt ærligt. Har i ingen humor? Det er meget tydeligt i videoen at det er lavet for sjov. Kvinden i videoen er enten hans kæreste eller en god ven. Hvis han virkelig havde det syn på kvinder ville hun nok ikke være med i videoen.

Han griner når han ser de der gamle reklamer med "Don't worry honey, you didn't burn the beer", og forleden dag så vi et skilt hvor der stod "my wife says I never listen... At least I think that's what she said" og han synes det var hysterisk morsomt.
Det er vi vist mange der gør :D
Sider: << < 4 5 6 7